fbpx

Czy wideo sprzedaje?

Jeśli miałbym odpowiedzieć jednym słowem, to powiedziałbym – TAK!

Ale zależy to od tego, jak go użyjemy.

Bo jeśli treści wideo wykorzystujemy jako zwykły post (bez reklamy), to WIDEO NIE SPRZEDA!

To po co nam marketing, wideo marketing i ten cały lejek SPRZEDAŻOWY?

Marketing nie sprzedaje, ale ułatwia sprzedaż.  W marketingu mówi się o tzw. “podgrzewaniu leada”, czyli takim przygotowywaniu odbiorcy do sprzedaży. Po to budujemy z kimś relacje na mediach społecznościowych, żeby nabrał do Nas zaufania i w spotkaniu się z Naszą oferta wiedział, że chcemy faktycznie mu pomóc i jesteśmy w stanie to zrobić.

“Ale na koniec lejka sprzedażowego jest… SPRZEDAŻ!”

Tak, ale ona nie odbywa się nigdy przez media społecznościowe.

Kiedy widzimy reklamę w telewizji i tak idziemy do sklepu, dzwonimy, wchodzimy na stronę internetową itd. 

Tam odbywa się sprzedaż!

NIKT nie wchodzi na media społecznościowe, żeby coś kupić!

Ten końcowy etap, kiedy klient od nas kupuje odbywa się w wiadomości prywatnej, na konsultacji, transmisji na żywo, stronie sprzedaży (lądowania), w sklepie internetowym, przez telefon… słowem wszędzie, gdzie odbiorca ma z Nami bezpośredni kontakt.

A gdzie tu miejsce na treści wideo?

Treści wideo są najbardziej angażującą formą przekazu…fakt, że ktoś może zobaczyć każde nasze drganie powieki, czy dziwny odruch sprawia, że czuje większe zaufanie do Nas kiedy już zobaczy nas parę razy.

Treści wideo dają poczucie, że wszystko co tam pokazujemy jest bardziej prawdziwe, bo trudniej jest podrobić ruchomy obraz. 

A połączenie obrazu i dźwięku daje możliwość pokazania Nas, naszego produktu lub usługi w sposób wielowymiarowy. Widz może zobaczyć, usłyszeć i przez to mocniej poczuć nasz produkt i jego działanie.

Ale konkretnie… Kiedy wideo sprzedaje?

Wideo jest bardziej angażujące i autentyczne, ale tylko pod warunkiem, że wiesz jak go użyć i wiesz jak dobrze zaprezentować siebie lub twój zespół przed kamerą.

Słowem… wideo sprzedaje wtedy, kiedy wiesz jak go użyć!

Jeśli tworzysz posty i reklamy wideo, to możesz lepiej ustawiać reklamy i zminimalizować koszty reklam.* A same posty wideo są świetne do budowania grupy odbiorców, której potem będziecie sprzedawać Wasze produkty.

A użycie treści wideo, zamiast standardowej oferty może wpłynąć na wzrost decyzji o zakupie. W poniższym wywiadzie przedstawiona jest sytuacja, gdzie zmiana oferty z pisanej na wideo (nie zmieniając treści) zwiększyła sprzedaż o 300%.

*Tu polecam odwiedzić sekcję “Odbiorcy” w menedżerze reklam Meta i ustawić grupę odbiorców na ludzi, którzy obejrzeli reklamy w 50% lub 75%.

Jak zacząć? Jak zacząć nagrywać wideo na YouTube, TikToka, Instagrama itd.?

Czasami wystarczy się pokazać, pokazać siebie, ale czasami trzeba znaleźć dobrą metodę.

Poniżej masz dwa przykłady moich klientek.

Marta miała problem z przełamaniem się i pokazaniem siebie przed kamerą. Zaczęliśmy pracę w ramach jej fundacji (https://zrzutka.pl/bun286). A kiedy razem to przepracowaliśmy, wystarczyła jej świadomość, że musi mówić jak do swoich pacjentów… i zadziałało.

Teraz

@poradnikgastrologiczny

Wskazania do testu oddechowego wodorowo-metanowego to wzdęcia, uciążliwe gazy, uczucie pełności brzucha, biegunka i/lub zaparcia, przelewania, bulgotania i kurczenia w jamie brzusznej, przewlekłe zmęczenie, objawy mgły mózgowej, niedobory witamin i mikroelementów. #wzdęcia #bólbrzucha #testoddechowy #jelitocienkie

♬ dźwięk oryginalny – lek. Marta Dobras Gastrolog

A Karolina miała inny problem, bo mówienie wprost do kamery było dla niej… co najmniej dziwne i mimo szerokiej wiedzy nie mogliśmy wykrzesać jej naturalnej charyzmy. Więc spróbowaliśmy formy wywiadu… i nagle się otworzyła, pokazała emocje i wystarczyło, że dobrze dobrałem jej tematy rozmowy.

Najciekawsze jest to, że z godzinnej rozmowy zrobiliśmy 13 rolek i też dzięki temu mogła utrzymać regularność. A algorytmy to lubią hehe

A teraz najważniejsze… czy wiesz jak użyć wideo do swojej promocji i sprzedaży?

Jeśli nie, to zapraszam cię na darmową konsultację, gdzie mogę podać ci takie metody na tacy i podpowiedzieć jak je od razu wdrożyć.

Konsultacja do niczego cię nie zobowiązuje 😉

Udostępnij artykuł: